Katalog Firm 馃 Firmy-Katalog.pl - Darmowy Katalog Firm

 
 
 
 
Strona g艂贸wna > Aktualno艣ci > Przewodnik po Nowym Google Search Console w 2019

Dodano 2019-08-13 (komentarzy 0)

Przewodnik po Nowym Google Search Console w 2019

Wr贸膰 do listy artyku艂贸w
Przewodnik po Nowym Google Search Console w 2019

Co to jest Google Search Console?

GSC (wcze艣niej Google Webmaster Tools) to bezp艂atna platforma dla ka偶dego, kto ma stron臋 internetow膮, aby monitorowa膰 spos贸b, w jaki Google

przegl膮da jej witryn臋 i optymalizowa膰 jej organiczn膮 obecno艣膰. Obejmuje to przegl膮danie domen odsy艂aj膮cych, wydajno艣膰 witryny mobilnej, bogate

wyniki wyszukiwania oraz zapytania i strony o najwi臋kszym ruchu.


Jestem strategiem ds. Tre艣ci w zespole Firmy-Katalog.pl, co oznacza, 偶e 鈥嬧婫SC jest dla mnie szczeg贸lnie przydatny.

Ale ka偶dy, kto ma stron臋 internetow膮, mo偶e i powinien zanurzy膰 palce na tych wodach.

Wed艂ug Google, bez wzgl臋du na to, czy jeste艣 w艂a艣cicielem firmy, specjalist膮 SEO, sprzedawc膮, administratorem witryny, programist膮 internetowym czy tw贸rc膮 aplikacji, Search Console przyda si臋.

Pami臋tam, jak pierwszy raz otworzy艂em GSC - i by艂o to przyt艂aczaj膮ce.

By艂o mn贸stwo etykiet, kt贸rych nie rozumia艂em (zasi臋g indeksu?!?), Ukryte filtry i myl膮ce wykresy. Oczywi艣cie, im cz臋艣ciej go u偶ywa艂em, tym mniej si臋 myli艂em.

Ale je艣li chcesz pomin膮膰 krzyw膮 uczenia si臋 (i dlaczego by艣 tego nie zrobi艂), dobra wiadomo艣膰: zdradz臋 wszystko, czego nauczy艂em si臋, jak u偶ywa膰 Google Search Console jak profesjonalista.

Niniejszy przewodnik obejmuje:

聽聽聽 Dodanie witryny do Google Search Console
聽聽聽 Konfigurowanie w艂a艣cicieli, u偶ytkownik贸w i uprawnie艅
聽聽聽 Przesy艂anie mapy witryny
聽聽聽 Zrozumienie wymiar贸w i danych
聽聽聽 Dodawanie filtr贸w
聽聽聽 Korzystanie z GSC (23 przypadk贸w u偶ycia)

Najpierw najwa偶niejsze. Je艣li jeszcze nie zarejestrowa艂e艣 si臋 w GSC, czas to zrobi膰.


Jak doda膰 swoj膮 witryn臋 do Google Search Console

聽聽聽

Zaloguj si臋 na swoje konto Google. Upewnij si臋, 偶e korzystasz z konta firmowego (nie osobistego), je艣li jest to strona internetowa firmy.
聽聽聽

Przejd藕 do Narz臋dzi Google dla webmaster贸w.
Kliknij 鈥濪odaj w艂a艣ciwo艣膰鈥.
聽聽聽

Wybierz 鈥濿itryna鈥 z menu rozwijanego i wprowad藕 adres URL swojej witryny. Upewnij si臋, 偶e u偶ywasz dok艂adnego adresu URL widocznego na pasku przegl膮darki.
Kliknij 鈥濳ontynuuj鈥.
聽聽聽

Wybierz spos贸b na sprawdzenie, czy jeste艣 w艂a艣cicielem swojej witryny (przesy艂anie pliku HTML, dostawca nazwy domeny, tag HTML, kod 艣ledzenia

GA lub fragment kontenera GTM).
聽聽聽

Je艣li Twoja witryna obs艂uguje zar贸wno http: //, jak i https: //, dodaj oba jako osobne witryny. Musisz tak偶e doda膰 ka偶d膮 domen臋 (na przyk艂ad

firmy-katalog.pl i www.firmy-katalog.pl).


Google rozpoczyna 艣ledzenie danych Twojej us艂ugi, gdy tylko dodasz j膮 do GSC - nawet zanim zostanie zweryfikowana, 偶e 鈥嬧媕este艣 w艂a艣cicielem witryny.

Weryfikacja witryny w GSC

Poniewa偶 GSC zapewnia dost臋p do poufnych informacji o wydajno艣ci witryny lub aplikacji (plus wp艂yw na spos贸b indeksowania tej witryny lub

aplikacji przez Google!), Musisz najpierw zweryfikowa膰, czy jeste艣 w艂a艣cicielem tej witryny lub aplikacji.

Weryfikacja daje okre艣lonej kontroli u偶ytkownika nad okre艣lon膮 w艂a艣ciwo艣ci膮. Musisz mie膰 co najmniej jednego zweryfikowanego w艂a艣ciciela na

w艂a艣ciwo艣膰 GSC.

Pami臋taj te偶, 偶e weryfikacja Twojej us艂ugi nie wp艂ywa na PageRank ani na jej skuteczno艣膰 w wyszukiwarce Google. Oczywi艣cie im wi臋cej masz

informacji, tym 艂atwiej jest uzyska膰 wy偶sz膮 pozycj臋 w rankingu - ale samo dodanie witryny do GSC nie spowoduje automatycznego zwi臋kszenia pozycji

w rankingu.

Metody weryfikacji GSC

Przesy艂anie pliku HTML: prze艣lij weryfikacyjny plik HTML do okre艣lonej lokalizacji witryny.
聽聽聽 Dostawca nazw domen: Zaloguj si臋 do rejestratora domen i zweryfikuj swoj膮 witryn臋 bezpo艣rednio z GSC lub dodaj rekord DNS TXT lub CNAME.
聽聽聽 Tag HTML: dodaj tag

do sekcji

kodu HTML okre艣lonej strony.
聽聽聽 Kod 艣ledzenia Google Analytics: skopiuj kod 艣ledzenia GA, kt贸rego u偶ywasz w swojej witrynie. (W przypadku tej opcji potrzebujesz uprawnie艅 鈥瀍dycji鈥 w GA).
聽聽聽 Kod fragmentu kontenera Mened偶era tag贸w Google: skopiuj fragment kodu kontenera GTM powi膮zany z witryn膮. (Potrzebujesz tej opcji do przegl膮dania, edycji i zarz膮dzania uprawnieniami na poziomie kontenera w GTM).

Witryny hostowane przez Google, w tym strony Blogger i Witryny, s膮 automatycznie weryfikowane.


U偶ytkownicy, w艂a艣ciciele i uprawnienia GSC

Istniej膮 dwa typy r贸l GSC. Wiem, 偶e masz ochot臋 dosta膰 si臋 do dobrych rzeczy (kaszel danych), ale wa偶ne jest, aby zrobi膰 to dobrze.

聽聽聽

W艂a艣ciciel: w艂a艣ciciel ma ca艂kowit膮 kontrol臋 nad swoimi w艂a艣ciwo艣ciami w GSC. Mog膮 dodawa膰 i usuwa膰 innych u偶ytkownik贸w, zmienia膰 ustawienia,

wy艣wietla膰 wszystkie dane i uzyskiwa膰 dost臋p do ka偶dego narz臋dzia. Zweryfikowany w艂a艣ciciel zako艅czy艂 proces weryfikacji w艂a艣ciwo艣ci, a

delegowany w艂a艣ciciel zosta艂 dodany przez zweryfikowanego. (Delegowani w艂a艣ciciele mog膮 dodawa膰 innych delegowanych w艂a艣cicieli).
聽聽聽

U偶ytkownik: u偶ytkownik mo偶e zobaczy膰 wszystkie dane i podj膮膰 pewne dzia艂ania, ale nie mo偶e doda膰 nowych u偶ytkownik贸w. Pe艂ny u偶ytkownik mo偶e

zobaczy膰 wi臋kszo艣膰 danych i podj膮膰 pewne dzia艂ania, podczas gdy u偶ytkownicy z ograniczonym dost臋pem mog膮 zobaczy膰 tylko wi臋kszo艣膰 danych.

Zastan贸w si臋, kto powinien mie膰 uprawnienia. Przekazanie ka偶demu pe艂nego prawa w艂asno艣ci mo偶e by膰 katastrofalne - nie chcesz, aby kto艣

przypadkowo zmieni艂 wa偶ne ustawienie. Postaraj si臋 da膰 cz艂onkom swojego zespo艂u tyle autorytetu, ile potrzebuj膮, i nic wi臋cej.

Na przyk艂ad w HubSpot nasz techniczny mened偶er SEO Victor Pan jest zweryfikowanym w艂a艣cicielem. Jestem strategiem SEO, co oznacza, 偶e 鈥嬧媔ntensywnie

u偶ywam GSC, ale nie musz臋 zmienia膰 偶adnych ustawie艅, wi臋c jestem delegowanym w艂a艣cicielem.

Cz艂onkowie naszego zespo艂u blog贸w, kt贸rzy u偶ywaj膮 GSC do analizowania wydajno艣ci blog贸w i post贸w, s膮 pe艂nymi u偶ytkownikami.

Jest trzecia rola: wsp贸lnik. Mo偶esz powi膮za膰 us艂ug臋 Google Analytics z kontem Search Console - dzi臋ki temu zobaczysz dane GSC w raportach GA.

Mo偶esz tak偶e uzyska膰 dost臋p do raport贸w GA w dw贸ch sekcjach Search Console: linki do Twojej witryny i linki do podstron.


Potrzebujesz mapy strony?

Mapa witryny nie jest konieczna do wy艣wietlania w wynikach wyszukiwania Google. Dop贸ki Twoja witryna jest poprawnie zorganizowana (co oznacza, 偶e

鈥嬧媠trony s膮 logicznie po艂膮czone ze sob膮), Google twierdzi, 偶e jej roboty indeksuj膮ce zwykle znajduj膮 wi臋kszo艣膰 Twoich stron.

Istniej膮 jednak cztery sytuacje, w kt贸rych mapa witryny poprawi indeksowalno艣膰 witryny:

聽聽聽 To jest naprawd臋 du偶e. Im wi臋cej stron masz, tym 艂atwiej Googlebotowi pomija膰 wszelkie zmiany lub uzupe艂nienia.
聽聽聽

Ma wiele 鈥瀒zolowanych鈥 stron. Ka偶da strona, kt贸ra ma niewiele link贸w przychodz膮cych z innych stron, jest trudniejsza do wykrycia dla robota sieciowego.
聽聽聽

Jest nowe. Nowsze strony maj膮 niewiele link贸w wstecznych (linki z innych stron), co czyni je mniej wykrywalnymi.
聽聽聽

Wykorzystuje tre艣ci multimedialne i / lub wy艣wietla si臋 w Google News. W takich przypadkach mapa witryny u艂atwia Google formatowanie i

wy艣wietlanie witryny w wyszukiwaniu.


Po utworzeniu mapy witryny prze艣lij j膮 za pomoc膮 narz臋dzia do map witryn GSC.
Raport map witryn GSC

Po przetworzeniu i zaindeksowaniu mapy witryny przez Google pojawi si臋 ona w raporcie Mapy witryn. B臋dziesz m贸g艂 zobaczy膰, kiedy Google po raz

ostatni czyta艂 twoj膮 map臋 witryny i ile adres贸w URL jest indeksowanych.
Wymiary i dane GSC

Jest kilka warunk贸w, kt贸re powiniene艣 zrozumie膰 przed u偶yciem GSC.
Co to jest zapytanie w Google Search Console?

Jest to wyszukiwane has艂o, kt贸re wygenerowa艂o wy艣wietlenia Twojej strony w Google SERP.

Dane zapytania mo偶na znale藕膰 tylko w Search Console, a nie Google Analytics.

Jakie wra偶enie

Za ka偶dym razem, gdy adres URL linku pojawia si臋 w wyniku wyszukiwania, generuje wy艣wietlenie. U偶ytkownik nie musi przewija膰 w d贸艂, aby zobaczy膰

wynik wyszukiwania, aby wy艣wietlenie si臋 liczy艂o.

Co to jest klikni臋cie?

Gdy u偶ytkownik wybierze link, kt贸ry zabiera go poza wyszukiwark臋 Google, liczy si臋 to jako jedno klikni臋cie. Je艣li u偶ytkownik kliknie link,

kliknie przycisk Wstecz, a nast臋pnie ponownie kliknie ten sam link - wci膮偶 jedno klikni臋cie. Je艣li nast臋pnie klikn膮 inny link - to dwa

klikni臋cia.

Gdy u偶ytkownik kliknie link w wyszukiwarce Google, kt贸ry uruchamia nowe zapytanie, nie jest to liczone jako klikni臋cie.

Nie obejmuje to r贸wnie偶 p艂atnych wynik贸w Google

Jaka jest 艣rednia pozycja?

Jest to 艣redni ranking twoich stron dla zapytania lub zapyta艅. Za艂贸偶my, 偶e nasz przewodnik po narz臋dziach SEO zajmuje 2. miejsce w kategorii

鈥濷programowanie SEO鈥 i 4. w przypadku 鈥瀗arz臋dzi s艂贸w kluczowych鈥. 艢rednia pozycja tego adresu URL wynosi艂aby 3 (zak艂adaj膮c, 偶e dos艂ownie nic

innego nie zajmujemy).
Co to jest CTR?

CTR lub wsp贸艂czynnik klikalno艣ci jest r贸wny klikni臋ciom podzielonemu przez Wy艣wietlenia, pomno偶onemu przez 100. Je艣li nasz post pojawi si臋 w 20

wyszukiwaniach i wygeneruje 10 klikni臋膰, nasz CTR wyniesie 50%.
Filtrowanie w Google Search Console

GSC oferuje kilka r贸偶nych sposob贸w przegl膮dania i analizowania danych. Te filtry s膮 niezwykle przydatne, ale mog膮 by膰 r贸wnie偶 myl膮ce, gdy

zapoznasz si臋 z narz臋dziem.
Typ wyszukiwania

Istniej膮 trzy typy wyszukiwania: internetowe, graficzne i wideo. Zwykle u偶ywam 鈥瀞ieci鈥, poniewa偶 st膮d pochodzi wi臋kszo艣膰 ruchu na blogu HubSpot,

ale je艣li cz臋sto odwiedzasz stron臋 z wyszukiwania obraz贸w i / lub film贸w, upewnij si臋, 偶e odpowiednio dostosujesz ten filtr.


Mo偶esz tak偶e por贸wna膰 dwa rodzaje ruchu. Po prostu kliknij kart臋 鈥濸or贸wnaj鈥, wybierz dwie kategorie, kt贸re Ci臋 interesuj膮, i wybierz 鈥瀂astosuj鈥.

Mo偶e to prowadzi膰 do kilku interesuj膮cych ustale艅. Na przyk艂ad odkry艂em, 偶e post z teorii kolor贸w 101 zyskuje wi臋cej wy艣wietle艅 z wyszukiwania

grafiki ni偶 w Internecie (chocia偶 ten drugi generuje wi臋cej klikni臋膰!).


Zakres dat

GSC oferuje teraz 16 miesi臋cy danych (w por贸wnaniu z 90 dniami). Mo偶esz wybiera膰 spo艣r贸d wielu wst臋pnie ustawionych przedzia艂贸w czasowych lub

ustawi膰 niestandardowy zakres.


Podobnie jak w przypadku typu wyszukiwania, mo偶esz tak偶e por贸wna膰 dwa zakresy dat na karcie 鈥濸or贸wnaj鈥.
Zapytania, strona, kraj, urz膮dzenie, wygl膮d wyszukiwania

Kliknij 鈥濶owy鈥 obok filtra daty, aby doda膰 maksymalnie pi臋膰 innych typ贸w filtr贸w: zapytanie, strona, kraj, urz膮dzenie i wygl膮d wyszukiwania.


Filtry te mog膮 by膰 warstwowe; na przyk艂ad gdybym chcia艂 zobaczy膰 dane dotycz膮ce zapyta艅 zwi膮zanych z SEO pojawiaj膮ce si臋 w wyszukiwarce mobilnej,

doda艂bym filtr do zapyta艅 zawieraj膮cych 鈥濻EO鈥 na urz膮dzeniach mobilnych. Gdybym chcia艂 tylko ograniczy膰 wyniki do post贸w na blogu marketingowym,

doda艂bym kolejny filtr dla stron zawieraj膮cych adres URL 鈥瀊log.hubspot.com/marketing鈥.

Mo偶esz si臋 tu uszczeg贸艂owi膰 - zalecamy zabaw臋 z r贸偶nymi kombinacjami filtr贸w, aby zobaczy膰, co jest mo偶liwe.
Raport zasi臋gu indeksu

Ka偶da strona ma jeden z czterech status贸w:

聽聽聽 B艂膮d: nie mo偶na zaindeksowa膰 strony.
聽聽聽 Ostrze偶enie: strona jest zaindeksowana, ale wyst臋puje problem.
聽聽聽 Wy艂膮czony:


Jak korzysta膰 z Google Search Console

聽聽聽 Zidentyfikuj strony o najwi臋kszym ruchu
聽聽聽 Zidentyfikuj swoje zapytania o najwy偶szym CTR
聽聽聽 Znajd藕 sw贸j 艣redni CTR
聽聽聽 Monitoruj sw贸j CTR w czasie
聽聽聽 Monitoruj swoje wra偶enia w czasie
聽聽聽 Monitoruj swoj膮 艣redni膮 pozycj臋 w czasie
聽聽聽 Zidentyfikuj wzrosty i spadki rankingu
聽聽聽 Zidentyfikuj zapytania o najwi臋kszym ruchu
聽聽聽 Por贸wnaj skuteczno艣膰 wyszukiwania w witrynie na komputerze, telefonie kom贸rkowym i tablecie
聽聽聽 Por贸wnaj skuteczno艣膰 wyszukiwania swojej witryny w r贸偶nych krajach
聽聽聽 Dowiedz si臋, ile stron zosta艂o zaindeksowanych
聽聽聽 Dowiedz si臋, kt贸re strony nie zosta艂y zaindeksowane i dlaczego
聽聽聽 Monitoruj ca艂kowit膮 liczb臋 indeksowanych stron i b艂臋dy indeksowania
聽聽聽 Zidentyfikuj problemy z u偶yteczno艣ci膮 urz膮dze艅 mobilnych
聽聽聽 Dowiedz si臋, ile wszystkich link贸w wstecznych zawiera Twoja witryna
聽聽聽 Okre艣l, kt贸re adresy URL maj膮 najwi臋cej link贸w zwrotnych
聽聽聽 Zidentyfikuj strony, kt贸re najcz臋艣ciej do Ciebie prowadz膮
聽聽聽 Znajd藕 najpopularniejszy tekst kotwicy dla link贸w zewn臋trznych
聽聽聽 Okre艣l, kt贸re strony maj膮 najbardziej wewn臋trzne linki
聽聽聽 Dowiedz si臋, ile wszystkich wewn臋trznych link贸w ma Twoja strona
聽聽聽 Znajd藕 i napraw b艂臋dy AMP
聽聽聽 Zobacz, jak Google widzi adres URL
聽聽聽 Przejd藕 do starej wersji Search Console

Czy widzisz, dlaczego kocham GSC? Zajrzyjmy do ka偶dego przypadku u偶ycia.

聽聽聽 Zidentyfikuj strony o najwi臋kszym ruchu
聽聽聽 Kliknij Wydajno艣膰.
聽聽聽 Kliknij kart臋 鈥濻trona鈥 (obok Zapyta艅).
聽聽聽 Zmie艅 zakres dat na 鈥濷statnie 12 miesi臋cy鈥. (Pe艂ny rok zapewnia kompleksowy przegl膮d ruchu, ale mo偶esz dostosowa膰 okres).
聽聽聽 Upewnij si臋, 偶e wybrano opcj臋 鈥濩a艂kowita liczba klikni臋膰鈥.
聽聽聽 Kliknij ma艂膮 strza艂k臋 w d贸艂 obok 鈥濳likni臋膰鈥, aby posortowa膰 od najwy偶szej do najni偶szej.

Zg艂o艣 swoje zapytania o najwy偶szym CTR

聽聽聽 Kliknij Wydajno艣膰.
聽聽聽 Kliknij kart臋 鈥瀂apytania鈥.
聽聽聽 Zmie艅 zakres dat na 鈥濷statnie 12 miesi臋cy鈥. (Pe艂ny rok zapewnia kompleksowy przegl膮d ruchu, ale mo偶esz dostosowa膰 okres).
聽聽聽 Upewnij si臋, 偶e wybrano 鈥炁歳edni CTR鈥.
聽聽聽 Kliknij ma艂膮 strza艂k臋 w d贸艂 obok 鈥濩TR鈥, aby sortowa膰 od najwy偶szej do najni偶szej.

Uwaga: warto przyjrze膰 si臋 temu razem z 鈥濿y艣wietleniami鈥 (zaznacz 鈥炁伳卌zna liczba wy艣wietle艅鈥, aby zobaczy膰 te informacje obok siebie). Strona

mo偶e mie膰 wysoki CTR, ale niskie wy艣wietlenia, lub odwrotnie - nie uzyskasz pe艂nego obrazu bez obu punkt贸w danych.


Sp贸jrz na 艣redni CTR

聽聽聽 Kliknij Wydajno艣膰.
聽聽聽 Kliknij dat臋, aby dostosowa膰 okres. Wybierz interesuj膮cy Ci臋 zakres. (Mo偶esz te偶 klikn膮膰 鈥濸or贸wnaj鈥, aby przeanalizowa膰 jednocze艣nie dwa zakresy dat).
聽聽聽 Sp贸jrz na 鈥炁歳edni CTR鈥.
聽聽聽 Kliknij Wydajno艣膰.
聽聽聽 Kliknij dat臋, aby dostosowa膰 okres. Wybierz interesuj膮cy Ci臋 zakres. (Mo偶esz te偶 klikn膮膰 鈥濸or贸wnaj鈥, aby przeanalizowa膰 jednocze艣nie dwa zakresy dat).
聽聽聽 Sp贸jrz na 鈥濻uma wy艣wietle艅鈥.
聽聽聽 Przejd藕 do Status> Performance.
聽聽聽 Kliknij dat臋, aby dostosowa膰 okres. Wybierz interesuj膮cy Ci臋 zakres. (Mo偶esz te偶 klikn膮膰 鈥濸or贸wnaj鈥, aby przeanalizowa膰 jednocze艣nie dwa zakresy dat).
聽聽聽 Sp贸jrz na 鈥炁歳ednia pozycja鈥.


Monitoruj sw贸j CTR w czasie

Polecam mie膰 oko na CTR. Ka偶dy znacz膮cy ruch jest znacz膮cy: je艣li spadnie, ale liczba wy艣wietle艅 wzro艣nie, po prostu rankingi dla wi臋kszej liczby

s艂贸w kluczowych, wi臋c 艣redni CTR spad艂. Je艣li CTR wzros艂o, a wy艣wietlenia zmniejszy艂y si臋, utraci艂e艣 s艂owa kluczowe.

Je艣li zar贸wno CTR, jak i wy艣wietlenia wzros艂y, gratulacje - robisz co艣 dobrze!

Monitoruj swoje wra偶enia w czasie

Gdy tworzysz wi臋cej tre艣ci i optymalizujesz istniej膮ce strony, liczba ta powinna wzrosn膮膰. (Jak zawsze s膮 wyj膮tki - by膰 mo偶e zdecydowa艂e艣 si臋

kierowa膰 na ma艂膮 liczb臋 s艂贸w kluczowych o wysokiej konwersji, a nie na wiele s艂贸w o 艣redniej konwersji, koncentruj膮c si臋 na innych kana艂ach itp.)
Monitoruj 艣redni膮 pozycj臋 w czasie

艢rednia pozycja nie jest przydatna na poziomie makro. Wi臋kszo艣膰 ludzi jest zaniepokojona, gdy idzie w g贸r臋 - ale to kr贸tkowzroczno艣膰. Je艣li

strona lub zestaw stron zaczyna si臋 rankingowa膰 pod k膮tem dodatkowych s艂贸w kluczowych, 艣rednia pozycja zwykle ro艣nie; w ko艅cu, chyba 偶e zajmujesz

pozycj臋 dok艂adnie tak膮 sam膮 lub lepsz膮 ni偶 istniej膮ce s艂owa kluczowe, Twoja 鈥炁況ednia鈥 b臋dzie wi臋ksza.


Zidentyfikuj swoje strony o najwy偶szym rankingu

聽聽聽 Kliknij Wydajno艣膰.
聽聽聽 Kliknij kart臋 鈥濻trona鈥.
聽聽聽 Zmie艅 zakres dat na 鈥濷statnie 28 dni鈥. (Chcesz aktualnej, dok艂adnej migawki swoich stron).
聽聽聽 Upewnij si臋, 偶e wybrano 鈥炁歳ednia pozycja鈥.
聽聽聽 Kliknij ma艂膮 strza艂k臋 w g贸r臋 obok 鈥濸ozycja鈥, aby sortowa膰 od najmniejszej (dobrej) do najwy偶szej (z艂ej).
聽聽聽 Kliknij Wydajno艣膰.
聽聽聽 Kliknij kart臋 鈥濻trona鈥.
聽聽聽 Zmie艅 zakres dat na 鈥濷statnie 28 dni鈥. (Chcesz aktualnej, dok艂adnej migawki swoich stron).
聽聽聽 Upewnij si臋, 偶e wybrano 鈥炁歳ednia pozycja鈥.
聽聽聽 Kliknij ma艂膮 strza艂k臋 w d贸艂 obok pozycji 鈥濸ozycja鈥, aby sortowa膰 od najwy偶szej (z艂ej) do najni偶szej (dobrej).

Poniewa偶 patrzysz na 艣redni膮 pozycj臋 wed艂ug adresu URL, liczba ta jest 艣redni膮 wszystkich ranking贸w tej strony. Innymi s艂owy, je艣li jest w

rankingu dla dw贸ch s艂贸w kluczowych, mo偶e to by膰 numer 1 w przypadku zapytania o du偶ej obj臋to艣ci i nr 43 w przypadku zapytania o ma艂ej obj臋to艣ci -

ale 艣rednia nadal b臋dzie wynosi膰 22.

Maj膮c to na uwadze, nie oceniaj sukcesu ani pora偶ki strony na podstawie samej 鈥瀙rzeci臋tnej pozycji鈥.

Zidentyfikuj strony o najni偶szym rankingu
Zidentyfikuj wzrosty i spadki rankingu

聽聽聽 Kliknij Wydajno艣膰.
聽聽聽 Kliknij kart臋 鈥瀂apytanie鈥.
聽聽聽 Kliknij 鈥瀂akres dat鈥, aby zmieni膰 daty, a nast臋pnie wybierz kart臋 鈥濸or贸wnaj鈥.
聽聽聽 Wybierz dwa r贸wnowa偶ne okresy, a nast臋pnie kliknij 鈥瀂astosuj鈥.


Zidentyfikuj zapytania o najwi臋kszym ruchu

聽聽聽 Kliknij Wydajno艣膰.
聽聽聽 Kliknij kart臋 鈥瀂apytanie鈥.
聽聽聽 Kliknij 鈥瀂akres dat鈥, aby wybra膰 okres.
聽聽聽 Upewnij si臋, 偶e wybrano opcj臋 鈥濩a艂kowita liczba klikni臋膰鈥.
聽聽聽 Kliknij ma艂膮 strza艂k臋 w d贸艂 obok 鈥濳likni臋膰鈥, aby posortowa膰 od najwy偶szej do najni偶szej.

Zdecydowanie przydatna jest wiedza, kt贸re zapytania powoduj膮 najwi臋kszy ruch zwi膮zany z wyszukiwaniem. Zastan贸w si臋 nad zoptymalizowaniem stron rankingu pod k膮tem konwersji, okresowym aktualizowaniem ich, tak aby utrzymywa艂y swoje rankingi, odk艂adaj膮c za sob膮 p艂atn膮 promocj臋, u偶ywaj膮c ich do linkowania do ni偶szych (ale tak, jakby nie wa偶niejszych) odpowiednich stron i tak dalej.

Por贸wnaj skuteczno艣膰 wyszukiwania w witrynie na komputerze, telefonie kom贸rkowym i tablecie

聽聽聽 Kliknij Wydajno艣膰.
聽聽聽 Przejd藕 do zak艂adki 鈥濽rz膮dzenia鈥.
聽聽聽 Upewnij si臋, 偶e wybrano 鈥炁伳卌zna liczba klikni臋膰鈥, 鈥炁伳卌zna liczba wy艣wietle艅鈥, 鈥炁歳edni CTR鈥 i 鈥炁歳ednia pozycja鈥.
聽聽聽 Por贸wnaj swoj膮 wydajno艣膰 na komputerze, telefonie kom贸rkowym i tablecie.

Por贸wnaj skuteczno艣膰 wyszukiwania swojej witryny w r贸偶nych krajach

聽聽聽 Kliknij Wydajno艣膰.
聽聽聽 Przejd藕 do zak艂adki 鈥濳raje鈥.
聽聽聽 Upewnij si臋, 偶e wybrano 鈥炁伳卌zna liczba klikni臋膰鈥, 鈥炁伳卌zna liczba wy艣wietle艅鈥, 鈥炁歳edni CTR鈥 i 鈥炁歳ednia pozycja鈥.
聽聽聽 Por贸wnaj swoje wyniki mi臋dzy narodami.

Dowiedz si臋, ile stron zosta艂o zaindeksowanych

聽聽聽 Zacznij od 鈥濸rzegl膮du鈥.
聽聽聽 Przewi艅 w d贸艂 do podsumowania zasi臋gu indeksu.
聽聽聽 Sprawd藕 liczb臋 鈥濸rawid艂owych stron鈥.


Dowiedz si臋, kt贸re strony nie zosta艂y zaindeksowane i dlaczego

聽聽聽 Przejd藕 do Przegl膮d> Pokrycie indeksu.
聽聽聽 Przewi艅 w d贸艂 do pola Szczeg贸艂y, aby dowiedzie膰 si臋, kt贸re b艂臋dy powoduj膮 problemy z indeksowaniem i jak cz臋sto one wyst臋puj膮.
聽聽聽 Kliknij dwukrotnie dowolny typ b艂臋du, aby wy艣wietli膰 adresy URL stron, kt贸rych dotyczy problem.

Monitoruj ca艂kowit膮 liczb臋 indeksowanych stron i b艂臋dy indeksowania

聽聽聽 Przejd藕 do Przegl膮d> Pokrycie indeksu.
聽聽聽 Upewnij si臋, 偶e wszystkie 鈥濨艂膮d鈥, 鈥濿a偶ne z ostrze偶eniami鈥, 鈥濿a偶ne鈥 i 鈥濿y艂膮czone鈥 s膮 zaznaczone.


Ca艂kowita liczba zaindeksowanych stron w Twojej witrynie powinna zwykle rosn膮膰 w czasie, gdy:

聽聽聽 Publikuj nowe posty na blogu, tw贸rz nowe strony docelowe, dodawaj dodatkowe strony witryny itp.
聽聽聽 Napraw b艂臋dy indeksowania

Je艣li b艂臋dy indeksowania znacznie wzrosn膮, winna mo偶e by膰 zmiana szablonu witryny (poniewa偶 wp艂yn臋艂o to na du偶y zestaw stron naraz). Ewentualnie przes艂a艂e艣 map臋 witryny z adresami URL, kt贸rych Google nie mo偶e zaindeksowa膰 (z powodu dyrektyw 鈥瀗oindex鈥, robots.txt, stron chronionych has艂em itp.).

Je艣li ca艂kowita liczba zaindeksowanych stron w Twojej witrynie spadnie bez proporcjonalnego wzrostu liczby b艂臋d贸w, mo偶liwe, 偶e blokujesz dost臋p do istniej膮cych adres贸w URL.

W ka偶dym razie spr贸buj zdiagnozowa膰 problem, patrz膮c na wykluczone strony i szukaj膮c wskaz贸wek.

Zidentyfikuj problemy z u偶yteczno艣ci膮 urz膮dze艅 mobilnych

聽聽聽 Kliknij opcj臋 Mobilna u偶yteczno艣膰.
聽聽聽 Upewnij si臋, 偶e wybrano 鈥濨艂膮d鈥.
聽聽聽 Przewi艅 w d贸艂 do pola Szczeg贸艂y, aby dowiedzie膰 si臋, kt贸re b艂臋dy powoduj膮 problemy z u偶yteczno艣ci膮 urz膮dze艅 mobilnych i jak cz臋sto.
聽聽聽 Kliknij dwukrotnie dowolny typ b艂臋du, aby wy艣wietli膰 adresy URL stron, kt贸rych dotyczy problem.

Dowiedz si臋, ile wszystkich link贸w wstecznych zawiera Twoja witryna

聽聽聽 Kliknij Linki.
聽聽聽 Otw贸rz raport Najcz臋艣ciej powi膮zane strony.
聽聽聽 Sp贸jrz na pole 鈥炁伳卌znie linki zewn臋trzne鈥.
聽聽聽 Kliknij strza艂k臋 w d贸艂 obok 鈥濴ink贸w przychodz膮cych鈥, aby posortowa膰 od najwy偶szych do najni偶szych link贸w wstecznych.


Ka偶de 艂膮cze zwrotne jest dla Google sygna艂em, 偶e Twoje tre艣ci s膮 godne zaufania i przydatne. Og贸lnie rzecz bior膮c, im wi臋cej link贸w zwrotnych, tym lepiej! Oczywi艣cie liczy si臋 jako艣膰 - jeden link z witryny o wysokim autorytecie jest znacznie cenniejszy ni偶 dwa linki z witryn o niskim autorytecie. Aby zobaczy膰, kt贸re witryny prowadz膮 do konkretnej strony, wystarczy dwukrotnie klikn膮膰 ten adres URL w raporcie.

Okre艣l, kt贸re adresy URL maj膮 najwi臋cej link贸w zwrotnych

聽聽聽 Kliknij Linki.
聽聽聽 Otw贸rz raport Najcz臋艣ciej powi膮zane strony.
聽聽聽 Kliknij strza艂k臋 w d贸艂 obok 鈥濴ink贸w przychodz膮cych鈥, aby posortowa膰 od najwy偶szych do najni偶szych link贸w wstecznych.

Je艣li chcesz pom贸c stronie w wy偶szym rankingu, dobrym pomys艂em jest dodanie linku ze strony z mn贸stwem link贸w zwrotnych. Te linki zwrotne nadaj膮 temu adresowi URL du偶y autorytet strony - kt贸ry mo偶e nast臋pnie przekaza膰 do innej strony w witrynie za pomoc膮 linku.


Zidentyfikuj strony, kt贸re najcz臋艣ciej do Ciebie prowadz膮

聽聽聽 Kliknij Linki.
聽聽聽 Przewi艅 w d贸艂 do 鈥濶ajlepsze strony z linkami鈥> 鈥濿i臋cej鈥.

Znajomo艣膰 najcz臋艣ciej polecanych domen jest niezwykle przydatna w promocji - polecam zacz膮膰 od tych witryn za ka偶dym razem, gdy prowadzisz kampani臋 budowania link贸w. (Tylko pami臋taj, aby u偶y膰 narz臋dzia takiego jak Moz, SEMrush lub Ahrefs, aby odfiltrowa膰 najpierw te o niskim autorytecie).

Mog膮 by膰 r贸wnie偶 dobrymi kandydatami do kampanii marketingowych lub wsp贸艂pracy w mediach spo艂eczno艣ciowych.

Znajd藕 najpopularniejszy tekst kotwicy dla link贸w zewn臋trznych

聽聽聽 Kliknij Linki.
聽聽聽 Przewi艅 w d贸艂 do 鈥濼op linking text鈥> 鈥濵ore鈥.

Tekst kotwicy powinien by膰 mo偶liwie jak najbardziej opisowy i szczeg贸艂owy - w najlepszym przypadku nale偶y poda膰 s艂owo kluczowe. Je艣li znajdziesz witryny z linkami do twoich stron, ale z tekstem zakotwiczenia, takim jak 鈥濳liknij tutaj鈥, 鈥濪owiedz si臋 wi臋cej鈥, 鈥濻prawd藕鈥 itp., Rozwa偶 wys艂anie wiadomo艣ci e-mail z pro艣b膮 o zaktualizowanie hiper艂膮cza.

Sprawd藕, kt贸re strony maj膮 najbardziej wewn臋trzne linki

聽聽聽 Kliknij Linki.
聽聽聽 Przewi艅 w d贸艂 do 鈥濶ajcz臋艣ciej 艂膮czonych stron鈥> 鈥濿i臋cej鈥.

Niekt贸re adresy URL maj膮 wi臋cej link贸w przychodz膮cych. Na przyk艂ad je艣li prowadzisz witryn臋 e-commerce, ka偶da strona produktu w kategorii 鈥濻p贸dnice鈥 b臋dzie prowadzi膰 do strony przegl膮du 鈥濻p贸dnice鈥. To dobrze: informuje Google, 偶e twoje adresy URL najwy偶szego poziomu s膮 najwa偶niejsze (co pomaga im uzyska膰 wy偶sz膮 pozycj臋).

Jednak mocno wypaczony wsp贸艂czynnik dystrybucji link贸w nie jest idealny. Je艣li niewielki procent twoich adres贸w URL otrzymuje znacznie wi臋cej link贸w ni偶 reszta, 95% b臋dzie mia艂o trudno艣ci z uzyskaniem ruchu zwi膮zanego z wyszukiwaniem - nie przekazujesz im wystarczaj膮cych uprawnie艅.


Dowiedz si臋, ile wszystkich wewn臋trznych link贸w ma Twoja strona

聽聽聽 Kliknij Linki.
聽聽聽 Przewi艅 w d贸艂 do 鈥濶ajcz臋艣ciej 艂膮czonych stron鈥> 鈥濿i臋cej鈥.
聽聽聽 Sp贸jrz na pole 鈥炁伳卌znie linki wewn臋trzne鈥.

Znajd藕 i napraw b艂臋dy AMP

聽聽聽 Kliknij AMP.
聽聽聽 Upewnij si臋, 偶e wybrano 鈥濨艂膮d鈥.
聽聽聽 Przewi艅 w d贸艂 do pola 鈥濻zczeg贸艂y鈥, aby zobaczy膰, jakie masz rodzaje problem贸w i jak cz臋sto one wyst臋puj膮.

Google zaleca naprawianie b艂臋d贸w przed przegl膮daniem stron w kategorii 鈥濿a偶ne z ostrze偶eniami鈥. Domy艣lnie b艂臋dy s膮 uszeregowane wed艂ug stopnia wa偶no艣ci, cz臋stotliwo艣ci i tego, czy zosta艂y usuni臋te.

Zobacz Google, jak Google widzi adres URL

聽聽聽 Kliknij bia艂e szk艂o powi臋kszaj膮ce u g贸ry strony.
聽聽聽 Wpisz adres URL strony. (Upewnij si臋, 偶e nale偶y do us艂ugi, kt贸r膮 aktualnie ogl膮dasz).


Oto jak interpretowa膰 wyniki. Je艣li adres URL znajduje si臋 w Google, oznacza to, 偶e jest indeksowany i mo偶e pojawi膰 si臋 w wyszukiwaniu.

To nie znaczy, 偶e tak si臋 stanie - je艣li zosta艂 oznaczony jako spam lub usun膮艂e艣 lub czasowo zablokowa艂e艣 zawarto艣膰, nie pojawi si臋. Google adres URL; je艣li si臋 pojawi, wyszukiwarki mog膮 go znale藕膰.

Otw贸rz kart臋 zasi臋gu indeksu, aby dowiedzie膰 si臋 wi臋cej o obecno艣ci adresu URL w Google, w tym o tym, kt贸re mapy witryn wskazuj膮 na ten adres URL, stron臋 odsy艂aj膮c膮, kt贸ra doprowadzi艂a Googlebota do tego adresu URL, kiedy Googlebot po raz ostatni zaindeksowa艂 ten adres URL, czy zezwoli艂e艣 Googlebotowi na indeksowanie tego adresu URL Adres URL, czy Googlebot rzeczywi艣cie mo偶e pobra膰 ten adres URL, czy ta strona nie zezwala na indeksowanie, kanoniczny adres URL ustawiony dla tej strony oraz adres URL wybrany przez Google jako kanoniczny dla tej strony.

Sekcja Ulepszenia zawiera informacje na temat:

聽聽聽 Wersja tej strony AMP, je艣li istnieje, i wszelkie problemy zwi膮zane z AMP
聽聽聽 Status dla og艂oszenia o zam贸wieniu i / lub danych o strukturze przepisu

Przejd藕 do starej wersji Search Console

Nowy GSC, cho膰 intuicyjny i dobrze zaprojektowany, nie ma wszystkich funkcji starej wersji. Je艣li chcesz u偶y膰 tego ostatniego, kliknij 鈥濸rzejd藕 do starej wersji鈥 w menu po lewej stronie paska bocznego.

 

Komentarze:

Aby doda膰 komentarz zaloguj si臋 na swoje konto

 

Szanowna Internautko, Szanowny Internauto,


Pragniemy Ci臋 poinformowa膰, 偶e nasza strona mo偶e dostosowywa膰 tre艣ci do Twoich potrzeb. Aby to robi膰, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji tre艣ci marketingowych. Je偶eli klikniesz przycisk 鈥瀋hc臋 korzysta膰 z serwisu i wyra偶am zgod臋鈥 lub zamkniesz to okno, to wyrazisz zgod臋 na przetwarzanie przez Firmy-Katalog.pl i jej Zaufanych Partner贸w Twoich danych
osobowych zapisywanych w plikach cookies lub za pomoc膮 podobnej technologii w celach marketingowych (w tym poprzez profilowanie i analizowanie) podmiot贸w innych ni偶 https://firmy-katalog.pl/, obejmuj膮cych w szczeg贸lno艣ci wy艣wietlanie spersonalizowanych reklam w naszej platformie og艂oszeniowej.
Wyra偶enie zgody jest dobrowolne. Zgod臋 mo偶esz w ka偶dym momencie wycofa膰 lub ponownie wyrazi膰 na stronie Dopasowanie reklam. Pami臋taj, 偶e wycofanie zgody nie wp艂ywa na zgodno艣膰 z prawem przetwarzania dokonanego wcze艣niej. Wi臋cej informacji zwi膮zanych z przetwarzaniem danych osobowych znajd膮 Pa艅stwo w naszej Polityce Prywatno艣ci. Podstaw膮 prawn膮 przetwarzania Pa艅stwa danych osobowych zawartych w plikach cookie w ww. celu, jest zgoda u偶ytkownika na przetwarzanie danych osobowych wyra偶ona poprzez zaznaczanie powy偶szego okienka (art. 6 ust. 1 lit. a pltk). U偶ytkownikom przys艂uguj膮 nast臋puj膮ce prawa: prawo 偶膮dania dost臋pu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usuni臋cia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Wi臋cej informacji na temat przetwarzania Pa艅stwa danych osobowych, w tym przys艂uguj膮cych Pa艅stwu uprawnie艅, znajdziecie Pa艅stwo w naszej Polityce Prywatno艣ci.

Chc臋 korzysta膰 z serwisu i wyra偶am zgod臋