Katalog Firm Polska, Wyszukiwarka Firm

 
 
 
 
Strona główna > Aktualności > Przewodnik po Nowym Google Search Console w 2019

Dodano 2019-08-13 (komentarzy 0)

Przewodnik po Nowym Google Search Console w 2019

Wróć do listy artykułów
Przewodnik po Nowym Google Search Console w 2019

Co to jest Google Search Console?

GSC (wcześniej Google Webmaster Tools) to bezpłatna platforma dla każdego, kto ma stronę internetową, aby monitorować sposób, w jaki Google

przegląda jej witrynę i optymalizować jej organiczną obecność. Obejmuje to przeglądanie domen odsyłających, wydajność witryny mobilnej, bogate

wyniki wyszukiwania oraz zapytania i strony o największym ruchu.


Jestem strategiem ds. Treści w zespole Firmy-Katalog.pl, co oznacza, że ​​GSC jest dla mnie szczególnie przydatny.

Ale każdy, kto ma stronę internetową, może i powinien zanurzyć palce na tych wodach.

Według Google, bez względu na to, czy jesteś właścicielem firmy, specjalistą SEO, sprzedawcą, administratorem witryny, programistą internetowym czy twórcą aplikacji, Search Console przyda się.

Pamiętam, jak pierwszy raz otworzyłem GSC - i było to przytłaczające.

Było mnóstwo etykiet, których nie rozumiałem (zasięg indeksu?!?), Ukryte filtry i mylące wykresy. Oczywiście, im częściej go używałem, tym mniej się myliłem.

 

Ale jeśli chcesz pominąć krzywą uczenia się (i dlaczego byś tego nie zrobił), dobra wiadomość: zdradzę wszystko, czego nauczyłem się, jak używać Google Search Console jak profesjonalista.

 

Niniejszy przewodnik obejmuje:

    Dodanie witryny do Google Search Console
    Konfigurowanie właścicieli, użytkowników i uprawnień
    Przesyłanie mapy witryny
    Zrozumienie wymiarów i danych
    Dodawanie filtrów
    Korzystanie z GSC (23 przypadków użycia)

 

Najpierw najważniejsze. Jeśli jeszcze nie zarejestrowałeś się w GSC, czas to zrobić.


Jak dodać swoją witrynę do Google Search Console

   

Zaloguj się na swoje konto Google. Upewnij się, że korzystasz z konta firmowego (nie osobistego), jeśli jest to strona internetowa firmy.
   

Przejdź do Narzędzi Google dla webmasterów.
Kliknij „Dodaj właściwość”.
   

Wybierz „Witryna” z menu rozwijanego i wprowadź adres URL swojej witryny. Upewnij się, że używasz dokładnego adresu URL widocznego na pasku przeglądarki.
Kliknij „Kontynuuj”.
   

Wybierz sposób na sprawdzenie, czy jesteś właścicielem swojej witryny (przesyłanie pliku HTML, dostawca nazwy domeny, tag HTML, kod śledzenia

GA lub fragment kontenera GTM).
   

Jeśli Twoja witryna obsługuje zarówno http: //, jak i https: //, dodaj oba jako osobne witryny. Musisz także dodać każdą domenę (na przykład

firmy-katalog.pl i www.firmy-katalog.pl).


Google rozpoczyna śledzenie danych Twojej usługi, gdy tylko dodasz ją do GSC - nawet zanim zostanie zweryfikowana, że ​​jesteś właścicielem witryny.

 

Weryfikacja witryny w GSC

Ponieważ GSC zapewnia dostęp do poufnych informacji o wydajności witryny lub aplikacji (plus wpływ na sposób indeksowania tej witryny lub

aplikacji przez Google!), Musisz najpierw zweryfikować, czy jesteś właścicielem tej witryny lub aplikacji.

Weryfikacja daje określonej kontroli użytkownika nad określoną właściwością. Musisz mieć co najmniej jednego zweryfikowanego właściciela na

właściwość GSC.

 

Pamiętaj też, że weryfikacja Twojej usługi nie wpływa na PageRank ani na jej skuteczność w wyszukiwarce Google. Oczywiście im więcej masz

informacji, tym łatwiej jest uzyskać wyższą pozycję w rankingu - ale samo dodanie witryny do GSC nie spowoduje automatycznego zwiększenia pozycji

w rankingu.

 

Metody weryfikacji GSC

Przesyłanie pliku HTML: prześlij weryfikacyjny plik HTML do określonej lokalizacji witryny.
    Dostawca nazw domen: Zaloguj się do rejestratora domen i zweryfikuj swoją witrynę bezpośrednio z GSC lub dodaj rekord DNS TXT lub CNAME.
    Tag HTML: dodaj tag

do sekcji

kodu HTML określonej strony.
    Kod śledzenia Google Analytics: skopiuj kod śledzenia GA, którego używasz w swojej witrynie. (W przypadku tej opcji potrzebujesz uprawnień „edycji” w GA).
    Kod fragmentu kontenera Menedżera tagów Google: skopiuj fragment kodu kontenera GTM powiązany z witryną. (Potrzebujesz tej opcji do przeglądania, edycji i zarządzania uprawnieniami na poziomie kontenera w GTM).

Witryny hostowane przez Google, w tym strony Blogger i Witryny, są automatycznie weryfikowane.


Użytkownicy, właściciele i uprawnienia GSC

Istnieją dwa typy ról GSC. Wiem, że masz ochotę dostać się do dobrych rzeczy (kaszel danych), ale ważne jest, aby zrobić to dobrze.

   

Właściciel: właściciel ma całkowitą kontrolę nad swoimi właściwościami w GSC. Mogą dodawać i usuwać innych użytkowników, zmieniać ustawienia,

wyświetlać wszystkie dane i uzyskiwać dostęp do każdego narzędzia. Zweryfikowany właściciel zakończył proces weryfikacji właściwości, a

delegowany właściciel został dodany przez zweryfikowanego. (Delegowani właściciele mogą dodawać innych delegowanych właścicieli).
   

Użytkownik: użytkownik może zobaczyć wszystkie dane i podjąć pewne działania, ale nie może dodać nowych użytkowników. Pełny użytkownik może

zobaczyć większość danych i podjąć pewne działania, podczas gdy użytkownicy z ograniczonym dostępem mogą zobaczyć tylko większość danych.

Zastanów się, kto powinien mieć uprawnienia. Przekazanie każdemu pełnego prawa własności może być katastrofalne - nie chcesz, aby ktoś

przypadkowo zmienił ważne ustawienie. Postaraj się dać członkom swojego zespołu tyle autorytetu, ile potrzebują, i nic więcej.

 

Na przykład w HubSpot nasz techniczny menedżer SEO Victor Pan jest zweryfikowanym właścicielem. Jestem strategiem SEO, co oznacza, że ​​intensywnie

używam GSC, ale nie muszę zmieniać żadnych ustawień, więc jestem delegowanym właścicielem.

Członkowie naszego zespołu blogów, którzy używają GSC do analizowania wydajności blogów i postów, są pełnymi użytkownikami.

Jest trzecia rola: wspólnik. Możesz powiązać usługę Google Analytics z kontem Search Console - dzięki temu zobaczysz dane GSC w raportach GA.

Możesz także uzyskać dostęp do raportów GA w dwóch sekcjach Search Console: linki do Twojej witryny i linki do podstron.


Potrzebujesz mapy strony?

Mapa witryny nie jest konieczna do wyświetlania w wynikach wyszukiwania Google. Dopóki Twoja witryna jest poprawnie zorganizowana (co oznacza, że

​​strony są logicznie połączone ze sobą), Google twierdzi, że jej roboty indeksujące zwykle znajdują większość Twoich stron.

Istnieją jednak cztery sytuacje, w których mapa witryny poprawi indeksowalność witryny:

    To jest naprawdę duże. Im więcej stron masz, tym łatwiej Googlebotowi pomijać wszelkie zmiany lub uzupełnienia.
   

Ma wiele „izolowanych” stron. Każda strona, która ma niewiele linków przychodzących z innych stron, jest trudniejsza do wykrycia dla robota sieciowego.
   

Jest nowe. Nowsze strony mają niewiele linków wstecznych (linki z innych stron), co czyni je mniej wykrywalnymi.
   

Wykorzystuje treści multimedialne i / lub wyświetla się w Google News. W takich przypadkach mapa witryny ułatwia Google formatowanie i

wyświetlanie witryny w wyszukiwaniu.


Po utworzeniu mapy witryny prześlij ją za pomocą narzędzia do map witryn GSC.
Raport map witryn GSC

Po przetworzeniu i zaindeksowaniu mapy witryny przez Google pojawi się ona w raporcie Mapy witryn. Będziesz mógł zobaczyć, kiedy Google po raz

ostatni czytał twoją mapę witryny i ile adresów URL jest indeksowanych.
Wymiary i dane GSC

Jest kilka warunków, które powinieneś zrozumieć przed użyciem GSC.
Co to jest zapytanie w Google Search Console?

Jest to wyszukiwane hasło, które wygenerowało wyświetlenia Twojej strony w Google SERP.

Dane zapytania można znaleźć tylko w Search Console, a nie Google Analytics.

 

Jakie wrażenie

Za każdym razem, gdy adres URL linku pojawia się w wyniku wyszukiwania, generuje wyświetlenie. Użytkownik nie musi przewijać w dół, aby zobaczyć

wynik wyszukiwania, aby wyświetlenie się liczyło.

 

Co to jest kliknięcie?

Gdy użytkownik wybierze link, który zabiera go poza wyszukiwarkę Google, liczy się to jako jedno kliknięcie. Jeśli użytkownik kliknie link,

kliknie przycisk Wstecz, a następnie ponownie kliknie ten sam link - wciąż jedno kliknięcie. Jeśli następnie klikną inny link - to dwa

kliknięcia.

Gdy użytkownik kliknie link w wyszukiwarce Google, który uruchamia nowe zapytanie, nie jest to liczone jako kliknięcie.

Nie obejmuje to również płatnych wyników Google

 

Jaka jest średnia pozycja?

Jest to średni ranking twoich stron dla zapytania lub zapytań. Załóżmy, że nasz przewodnik po narzędziach SEO zajmuje 2. miejsce w kategorii

„Oprogramowanie SEO” i 4. w przypadku „narzędzi słów kluczowych”. Średnia pozycja tego adresu URL wynosiłaby 3 (zakładając, że dosłownie nic

innego nie zajmujemy).
Co to jest CTR?

CTR lub współczynnik klikalności jest równy kliknięciom podzielonemu przez Wyświetlenia, pomnożonemu przez 100. Jeśli nasz post pojawi się w 20

wyszukiwaniach i wygeneruje 10 kliknięć, nasz CTR wyniesie 50%.
Filtrowanie w Google Search Console

GSC oferuje kilka różnych sposobów przeglądania i analizowania danych. Te filtry są niezwykle przydatne, ale mogą być również mylące, gdy

zapoznasz się z narzędziem.
Typ wyszukiwania

 

Istnieją trzy typy wyszukiwania: internetowe, graficzne i wideo. Zwykle używam „sieci”, ponieważ stąd pochodzi większość ruchu na blogu HubSpot,

ale jeśli często odwiedzasz stronę z wyszukiwania obrazów i / lub filmów, upewnij się, że odpowiednio dostosujesz ten filtr.


Możesz także porównać dwa rodzaje ruchu. Po prostu kliknij kartę „Porównaj”, wybierz dwie kategorie, które Cię interesują, i wybierz „Zastosuj”.

Może to prowadzić do kilku interesujących ustaleń. Na przykład odkryłem, że post z teorii kolorów 101 zyskuje więcej wyświetleń z wyszukiwania

grafiki niż w Internecie (chociaż ten drugi generuje więcej kliknięć!).


Zakres dat

GSC oferuje teraz 16 miesięcy danych (w porównaniu z 90 dniami). Możesz wybierać spośród wielu wstępnie ustawionych przedziałów czasowych lub

ustawić niestandardowy zakres.


Podobnie jak w przypadku typu wyszukiwania, możesz także porównać dwa zakresy dat na karcie „Porównaj”.
Zapytania, strona, kraj, urządzenie, wygląd wyszukiwania

Kliknij „Nowy” obok filtra daty, aby dodać maksymalnie pięć innych typów filtrów: zapytanie, strona, kraj, urządzenie i wygląd wyszukiwania.


Filtry te mogą być warstwowe; na przykład gdybym chciał zobaczyć dane dotyczące zapytań związanych z SEO pojawiające się w wyszukiwarce mobilnej,

dodałbym filtr do zapytań zawierających „SEO” na urządzeniach mobilnych. Gdybym chciał tylko ograniczyć wyniki do postów na blogu marketingowym,

dodałbym kolejny filtr dla stron zawierających adres URL „blog.hubspot.com/marketing”.

Możesz się tu uszczegółowić - zalecamy zabawę z różnymi kombinacjami filtrów, aby zobaczyć, co jest możliwe.
Raport zasięgu indeksu

 

Każda strona ma jeden z czterech statusów:

    Błąd: nie można zaindeksować strony.
    Ostrzeżenie: strona jest zaindeksowana, ale występuje problem.
    Wyłączony:


Jak korzystać z Google Search Console

    Zidentyfikuj strony o największym ruchu
    Zidentyfikuj swoje zapytania o najwyższym CTR
    Znajdź swój średni CTR
    Monitoruj swój CTR w czasie
    Monitoruj swoje wrażenia w czasie
    Monitoruj swoją średnią pozycję w czasie
    Zidentyfikuj wzrosty i spadki rankingu
    Zidentyfikuj zapytania o największym ruchu
    Porównaj skuteczność wyszukiwania w witrynie na komputerze, telefonie komórkowym i tablecie
    Porównaj skuteczność wyszukiwania swojej witryny w różnych krajach
    Dowiedz się, ile stron zostało zaindeksowanych
    Dowiedz się, które strony nie zostały zaindeksowane i dlaczego
    Monitoruj całkowitą liczbę indeksowanych stron i błędy indeksowania
    Zidentyfikuj problemy z użytecznością urządzeń mobilnych
    Dowiedz się, ile wszystkich linków wstecznych zawiera Twoja witryna
    Określ, które adresy URL mają najwięcej linków zwrotnych
    Zidentyfikuj strony, które najczęściej do Ciebie prowadzą
    Znajdź najpopularniejszy tekst kotwicy dla linków zewnętrznych
    Określ, które strony mają najbardziej wewnętrzne linki
    Dowiedz się, ile wszystkich wewnętrznych linków ma Twoja strona
    Znajdź i napraw błędy AMP
    Zobacz, jak Google widzi adres URL
    Przejdź do starej wersji Search Console

Czy widzisz, dlaczego kocham GSC? Zajrzyjmy do każdego przypadku użycia.

    Zidentyfikuj strony o największym ruchu
    Kliknij Wydajność.
    Kliknij kartę „Strona” (obok Zapytań).
    Zmień zakres dat na „Ostatnie 12 miesięcy”. (Pełny rok zapewnia kompleksowy przegląd ruchu, ale możesz dostosować okres).
    Upewnij się, że wybrano opcję „Całkowita liczba kliknięć”.
    Kliknij małą strzałkę w dół obok „Kliknięć”, aby posortować od najwyższej do najniższej.

Zgłoś swoje zapytania o najwyższym CTR

    Kliknij Wydajność.
    Kliknij kartę „Zapytania”.
    Zmień zakres dat na „Ostatnie 12 miesięcy”. (Pełny rok zapewnia kompleksowy przegląd ruchu, ale możesz dostosować okres).
    Upewnij się, że wybrano „Średni CTR”.
    Kliknij małą strzałkę w dół obok „CTR”, aby sortować od najwyższej do najniższej.

Uwaga: warto przyjrzeć się temu razem z „Wyświetleniami” (zaznacz „Łączna liczba wyświetleń”, aby zobaczyć te informacje obok siebie). Strona

może mieć wysoki CTR, ale niskie wyświetlenia, lub odwrotnie - nie uzyskasz pełnego obrazu bez obu punktów danych.


Spójrz na średni CTR

    Kliknij Wydajność.
    Kliknij datę, aby dostosować okres. Wybierz interesujący Cię zakres. (Możesz też kliknąć „Porównaj”, aby przeanalizować jednocześnie dwa zakresy dat).
    Spójrz na „Średni CTR”.
    Kliknij Wydajność.
    Kliknij datę, aby dostosować okres. Wybierz interesujący Cię zakres. (Możesz też kliknąć „Porównaj”, aby przeanalizować jednocześnie dwa zakresy dat).
    Spójrz na „Suma wyświetleń”.
    Przejdź do Status> Performance.
    Kliknij datę, aby dostosować okres. Wybierz interesujący Cię zakres. (Możesz też kliknąć „Porównaj”, aby przeanalizować jednocześnie dwa zakresy dat).
    Spójrz na „Średnia pozycja”.


Monitoruj swój CTR w czasie

Polecam mieć oko na CTR. Każdy znaczący ruch jest znaczący: jeśli spadnie, ale liczba wyświetleń wzrośnie, po prostu rankingi dla większej liczby

słów kluczowych, więc średni CTR spadł. Jeśli CTR wzrosło, a wyświetlenia zmniejszyły się, utraciłeś słowa kluczowe.

Jeśli zarówno CTR, jak i wyświetlenia wzrosły, gratulacje - robisz coś dobrze!

Monitoruj swoje wrażenia w czasie

Gdy tworzysz więcej treści i optymalizujesz istniejące strony, liczba ta powinna wzrosnąć. (Jak zawsze są wyjątki - być może zdecydowałeś się

kierować na małą liczbę słów kluczowych o wysokiej konwersji, a nie na wiele słów o średniej konwersji, koncentrując się na innych kanałach itp.)
Monitoruj średnią pozycję w czasie

Średnia pozycja nie jest przydatna na poziomie makro. Większość ludzi jest zaniepokojona, gdy idzie w górę - ale to krótkowzroczność. Jeśli

strona lub zestaw stron zaczyna się rankingować pod kątem dodatkowych słów kluczowych, średnia pozycja zwykle rośnie; w końcu, chyba że zajmujesz

pozycję dokładnie taką samą lub lepszą niż istniejące słowa kluczowe, Twoja „średnia” będzie większa.


Zidentyfikuj swoje strony o najwyższym rankingu

    Kliknij Wydajność.
    Kliknij kartę „Strona”.
    Zmień zakres dat na „Ostatnie 28 dni”. (Chcesz aktualnej, dokładnej migawki swoich stron).
    Upewnij się, że wybrano „Średnia pozycja”.
    Kliknij małą strzałkę w górę obok „Pozycja”, aby sortować od najmniejszej (dobrej) do najwyższej (złej).
    Kliknij Wydajność.
    Kliknij kartę „Strona”.
    Zmień zakres dat na „Ostatnie 28 dni”. (Chcesz aktualnej, dokładnej migawki swoich stron).
    Upewnij się, że wybrano „Średnia pozycja”.
    Kliknij małą strzałkę w dół obok pozycji „Pozycja”, aby sortować od najwyższej (złej) do najniższej (dobrej).

Ponieważ patrzysz na średnią pozycję według adresu URL, liczba ta jest średnią wszystkich rankingów tej strony. Innymi słowy, jeśli jest w

rankingu dla dwóch słów kluczowych, może to być numer 1 w przypadku zapytania o dużej objętości i nr 43 w przypadku zapytania o małej objętości -

ale średnia nadal będzie wynosić 22.

Mając to na uwadze, nie oceniaj sukcesu ani porażki strony na podstawie samej „przeciętnej pozycji”.

Zidentyfikuj strony o najniższym rankingu
Zidentyfikuj wzrosty i spadki rankingu

    Kliknij Wydajność.
    Kliknij kartę „Zapytanie”.
    Kliknij „Zakres dat”, aby zmienić daty, a następnie wybierz kartę „Porównaj”.
    Wybierz dwa równoważne okresy, a następnie kliknij „Zastosuj”.


Zidentyfikuj zapytania o największym ruchu

    Kliknij Wydajność.
    Kliknij kartę „Zapytanie”.
    Kliknij „Zakres dat”, aby wybrać okres.
    Upewnij się, że wybrano opcję „Całkowita liczba kliknięć”.
    Kliknij małą strzałkę w dół obok „Kliknięć”, aby posortować od najwyższej do najniższej.

Zdecydowanie przydatna jest wiedza, które zapytania powodują największy ruch związany z wyszukiwaniem. Zastanów się nad zoptymalizowaniem stron rankingu pod kątem konwersji, okresowym aktualizowaniem ich, tak aby utrzymywały swoje rankingi, odkładając za sobą płatną promocję, używając ich do linkowania do niższych (ale tak, jakby nie ważniejszych) odpowiednich stron i tak dalej.

 

Porównaj skuteczność wyszukiwania w witrynie na komputerze, telefonie komórkowym i tablecie

    Kliknij Wydajność.
    Przejdź do zakładki „Urządzenia”.
    Upewnij się, że wybrano „Łączna liczba kliknięć”, „Łączna liczba wyświetleń”, „Średni CTR” i „Średnia pozycja”.
    Porównaj swoją wydajność na komputerze, telefonie komórkowym i tablecie.

 

Porównaj skuteczność wyszukiwania swojej witryny w różnych krajach

    Kliknij Wydajność.
    Przejdź do zakładki „Kraje”.
    Upewnij się, że wybrano „Łączna liczba kliknięć”, „Łączna liczba wyświetleń”, „Średni CTR” i „Średnia pozycja”.
    Porównaj swoje wyniki między narodami.

 

Dowiedz się, ile stron zostało zaindeksowanych

    Zacznij od „Przeglądu”.
    Przewiń w dół do podsumowania zasięgu indeksu.
    Sprawdź liczbę „Prawidłowych stron”.


Dowiedz się, które strony nie zostały zaindeksowane i dlaczego

    Przejdź do Przegląd> Pokrycie indeksu.
    Przewiń w dół do pola Szczegóły, aby dowiedzieć się, które błędy powodują problemy z indeksowaniem i jak często one występują.
    Kliknij dwukrotnie dowolny typ błędu, aby wyświetlić adresy URL stron, których dotyczy problem.

 

Monitoruj całkowitą liczbę indeksowanych stron i błędy indeksowania

    Przejdź do Przegląd> Pokrycie indeksu.
    Upewnij się, że wszystkie „Błąd”, „Ważne z ostrzeżeniami”, „Ważne” i „Wyłączone” są zaznaczone.


Całkowita liczba zaindeksowanych stron w Twojej witrynie powinna zwykle rosnąć w czasie, gdy:

    Publikuj nowe posty na blogu, twórz nowe strony docelowe, dodawaj dodatkowe strony witryny itp.
    Napraw błędy indeksowania

Jeśli błędy indeksowania znacznie wzrosną, winna może być zmiana szablonu witryny (ponieważ wpłynęło to na duży zestaw stron naraz). Ewentualnie przesłałeś mapę witryny z adresami URL, których Google nie może zaindeksować (z powodu dyrektyw „noindex”, robots.txt, stron chronionych hasłem itp.).

Jeśli całkowita liczba zaindeksowanych stron w Twojej witrynie spadnie bez proporcjonalnego wzrostu liczby błędów, możliwe, że blokujesz dostęp do istniejących adresów URL.

W każdym razie spróbuj zdiagnozować problem, patrząc na wykluczone strony i szukając wskazówek.

 

Zidentyfikuj problemy z użytecznością urządzeń mobilnych

    Kliknij opcję Mobilna użyteczność.
    Upewnij się, że wybrano „Błąd”.
    Przewiń w dół do pola Szczegóły, aby dowiedzieć się, które błędy powodują problemy z użytecznością urządzeń mobilnych i jak często.
    Kliknij dwukrotnie dowolny typ błędu, aby wyświetlić adresy URL stron, których dotyczy problem.

Dowiedz się, ile wszystkich linków wstecznych zawiera Twoja witryna

    Kliknij Linki.
    Otwórz raport Najczęściej powiązane strony.
    Spójrz na pole „Łącznie linki zewnętrzne”.
    Kliknij strzałkę w dół obok „Linków przychodzących”, aby posortować od najwyższych do najniższych linków wstecznych.


Każde łącze zwrotne jest dla Google sygnałem, że Twoje treści są godne zaufania i przydatne. Ogólnie rzecz biorąc, im więcej linków zwrotnych, tym lepiej! Oczywiście liczy się jakość - jeden link z witryny o wysokim autorytecie jest znacznie cenniejszy niż dwa linki z witryn o niskim autorytecie. Aby zobaczyć, które witryny prowadzą do konkretnej strony, wystarczy dwukrotnie kliknąć ten adres URL w raporcie.

 

Określ, które adresy URL mają najwięcej linków zwrotnych

    Kliknij Linki.
    Otwórz raport Najczęściej powiązane strony.
    Kliknij strzałkę w dół obok „Linków przychodzących”, aby posortować od najwyższych do najniższych linków wstecznych.

Jeśli chcesz pomóc stronie w wyższym rankingu, dobrym pomysłem jest dodanie linku ze strony z mnóstwem linków zwrotnych. Te linki zwrotne nadają temu adresowi URL duży autorytet strony - który może następnie przekazać do innej strony w witrynie za pomocą linku.


Zidentyfikuj strony, które najczęściej do Ciebie prowadzą

    Kliknij Linki.
    Przewiń w dół do „Najlepsze strony z linkami”> „Więcej”.

Znajomość najczęściej polecanych domen jest niezwykle przydatna w promocji - polecam zacząć od tych witryn za każdym razem, gdy prowadzisz kampanię budowania linków. (Tylko pamiętaj, aby użyć narzędzia takiego jak Moz, SEMrush lub Ahrefs, aby odfiltrować najpierw te o niskim autorytecie).

Mogą być również dobrymi kandydatami do kampanii marketingowych lub współpracy w mediach społecznościowych.

 

Znajdź najpopularniejszy tekst kotwicy dla linków zewnętrznych

    Kliknij Linki.
    Przewiń w dół do „Top linking text”> „More”.

Tekst kotwicy powinien być możliwie jak najbardziej opisowy i szczegółowy - w najlepszym przypadku należy podać słowo kluczowe. Jeśli znajdziesz witryny z linkami do twoich stron, ale z tekstem zakotwiczenia, takim jak „Kliknij tutaj”, „Dowiedz się więcej”, „Sprawdź” itp., Rozważ wysłanie wiadomości e-mail z prośbą o zaktualizowanie hiperłącza.

 

Sprawdź, które strony mają najbardziej wewnętrzne linki

    Kliknij Linki.
    Przewiń w dół do „Najczęściej łączonych stron”> „Więcej”.

Niektóre adresy URL mają więcej linków przychodzących. Na przykład jeśli prowadzisz witrynę e-commerce, każda strona produktu w kategorii „Spódnice” będzie prowadzić do strony przeglądu „Spódnice”. To dobrze: informuje Google, że twoje adresy URL najwyższego poziomu są najważniejsze (co pomaga im uzyskać wyższą pozycję).

Jednak mocno wypaczony współczynnik dystrybucji linków nie jest idealny. Jeśli niewielki procent twoich adresów URL otrzymuje znacznie więcej linków niż reszta, 95% będzie miało trudności z uzyskaniem ruchu związanego z wyszukiwaniem - nie przekazujesz im wystarczających uprawnień.


Dowiedz się, ile wszystkich wewnętrznych linków ma Twoja strona

    Kliknij Linki.
    Przewiń w dół do „Najczęściej łączonych stron”> „Więcej”.
    Spójrz na pole „Łącznie linki wewnętrzne”.

 

Znajdź i napraw błędy AMP

    Kliknij AMP.
    Upewnij się, że wybrano „Błąd”.
    Przewiń w dół do pola „Szczegóły”, aby zobaczyć, jakie masz rodzaje problemów i jak często one występują.

Google zaleca naprawianie błędów przed przeglądaniem stron w kategorii „Ważne z ostrzeżeniami”. Domyślnie błędy są uszeregowane według stopnia ważności, częstotliwości i tego, czy zostały usunięte.

 

Zobacz Google, jak Google widzi adres URL

    Kliknij białe szkło powiększające u góry strony.
    Wpisz adres URL strony. (Upewnij się, że należy do usługi, którą aktualnie oglądasz).


Oto jak interpretować wyniki. Jeśli adres URL znajduje się w Google, oznacza to, że jest indeksowany i może pojawić się w wyszukiwaniu.

To nie znaczy, że tak się stanie - jeśli został oznaczony jako spam lub usunąłeś lub czasowo zablokowałeś zawartość, nie pojawi się. Google adres URL; jeśli się pojawi, wyszukiwarki mogą go znaleźć.

Otwórz kartę zasięgu indeksu, aby dowiedzieć się więcej o obecności adresu URL w Google, w tym o tym, które mapy witryn wskazują na ten adres URL, stronę odsyłającą, która doprowadziła Googlebota do tego adresu URL, kiedy Googlebot po raz ostatni zaindeksował ten adres URL, czy zezwoliłeś Googlebotowi na indeksowanie tego adresu URL Adres URL, czy Googlebot rzeczywiście może pobrać ten adres URL, czy ta strona nie zezwala na indeksowanie, kanoniczny adres URL ustawiony dla tej strony oraz adres URL wybrany przez Google jako kanoniczny dla tej strony.

Sekcja Ulepszenia zawiera informacje na temat:

    Wersja tej strony AMP, jeśli istnieje, i wszelkie problemy związane z AMP
    Status dla ogłoszenia o zamówieniu i / lub danych o strukturze przepisu

 

Przejdź do starej wersji Search Console

Nowy GSC, choć intuicyjny i dobrze zaprojektowany, nie ma wszystkich funkcji starej wersji. Jeśli chcesz użyć tego ostatniego, kliknij „Przejdź do starej wersji” w menu po lewej stronie paska bocznego.

 

 

 

 

 

Komentarze:

Aby dodać komentarz zaloguj się na swoje konto

 

Szanowna Internautko, Szanowny Internauto,


Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych. Jeżeli klikniesz przycisk „chcę korzystać z serwisu i wyrażam zgodę” lub zamkniesz to okno, to wyrazisz zgodę na przetwarzanie przez Firmy-Katalog.pl i jej Zaufanych Partnerów Twoich danych
osobowych zapisywanych w plikach cookies lub za pomocą podobnej technologii w celach marketingowych (w tym poprzez profilowanie i analizowanie) podmiotów innych niż https://firmy-katalog.pl/, obejmujących w szczególności wyświetlanie spersonalizowanych reklam w naszej platformie ogłoszeniowej.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Zgodę możesz w każdym momencie wycofać lub ponownie wyrazić na stronie Dopasowanie reklam. Pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej. Więcej informacji związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdą Państwo w naszej Polityce Prywatności. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych zawartych w plikach cookie w ww. celu, jest zgoda użytkownika na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez zaznaczanie powyższego okienka (art. 6 ust. 1 lit. a pltk). Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce Prywatności.

Chcę korzystać z serwisu i wyrażam zgodę