Bezpłatny Katalog Firm tutaj dodasz swoją firmę bezpłatnie. Firmy-Katalog.pl to darmowa baza firm dla biznesu z całej Polski.

 
 
 
 
Strona główna > Aktualności > Google AdWords to potężne narzędzie reklamy dla firm.

Dodano 2019-10-01 (komentarzy 0)

Google AdWords to potężne narzędzie reklamy dla firm.

Wróć do listy artykułów
Google AdWords to potężne narzędzie reklamy dla firm.

Google AdWords to niezwykle potężne narzędzie, jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych klientów dla małych firm. Jeśli jednak nie zostanie użyta inteligentnie, platforma może kosztować prawdziwe pieniądze reklamowe, nie przynosząc znacznego zwrotu z inwestycji.


Zalety korzystania z Google AdWords

Google AdWords to potężne narzędzie, jeśli chodzi o reklamę firmy online. Co sprawia, że ​​jest tak świetny? Poniżej przedstawiamy kilka korzyści, które firmy czerpią z płatnej platformy marketingowej Google:
Precyzyjne celowanie

Dzięki wielu opcjom kierowania Google właściciele firm mogą zagwarantować, że ich reklamy będą wyświetlane tylko potencjalnym klientom. Właściciele firm mogą filtrować odbiorców według położenia geograficznego, wieku, słów kluczowych i innych kryteriów. Ponadto mogą również wybrać porę dnia, w której ich reklamy będą wyświetlane docelowym odbiorcom. Typowym przykładem, z którego korzysta wiele firm, jest wyświetlanie reklam tylko od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 17:00. Wynika to zazwyczaj z faktu, że firmy są zamknięte lub spowalniają się w weekendy. Pomoże to zmaksymalizować wydatki na reklamę.

To tutaj przychodzą reklamy płatne (PPC). Google AdWords to usługa reklamowa Google, która pozwala firmom wyświetlać swoje reklamy na stronach wyników wyszukiwania Google. Reklamy są zwykle wyświetlane u góry lub u dołu Google SERP (strony wyników wyszukiwania).


Jest to szczególnie korzystne dla lokalnych firm. Badania pokazują, że 50% użytkowników mobilnych, którzy przeprowadzili lokalne wyszukiwanie na smartfonie, w ciągu jednego dnia odwiedziło sklep, co daje lokalnym firmom przewagę nad przyciągnięciem uwagi tłumu, ponieważ jest na szczycie SERP.
Celuj w określone urządzenia

Po aktualizacji z 2013 r. Google AdWords pozwala firmom wybrać rodzaj urządzeń, na których będą wyświetlane ich reklamy. W sieci wyszukiwania możesz wybierać między komputerami stacjonarnymi, tabletami i urządzeniami mobilnymi. W sieci reklamowej firmy mogą jeszcze dokładniej zbadać i ukierunkować określone urządzenia, takie jak iPhone'y lub Windows. Dostosowania stawek umożliwiają automatyczne ustalanie wyższych lub niższych stawek na urządzeniach, które są bardziej skłonne do konwersji w Twojej witrynie. Wskazówka: przeglądanie danych konwersji i e-commerce w Analytics.

 

Płać tylko za wyniki

Jest to prawdopodobnie najpopularniejsza zaleta reklam w Google AdWords. Dzięki AdWords firmy płacą tylko za kliknięcia swoich reklam, a nie za wyświetlenia. Jest to tak zwany model reklamowy pay-per-click (PPC). W ten sposób firmy oszczędzają pieniądze, płacąc tylko wtedy, gdy użytkownik podejmie działania w celu wyświetlenia swojej witryny.
Śledzenie wydajności

Google AdWords pozwala firmom śledzić skuteczność swoich reklam. Oznacza to, że możesz śledzić liczbę użytkowników, którzy wyświetlają i klikają Twoją reklamę. AdWords umożliwia także śledzenie liczby użytkowników, którzy podejmują pożądane działania po obejrzeniu witryny.


Według raportu wpływu ekonomicznego Google firmy zarabiają średnio 2 USD na każdego dolara wydanego na AdWords. W takim czasie korzystanie z Google AdWords jako części strategii marketingowej online przyniesie pozytywne rezultaty. Jednak nie zawsze tak jest w przypadku każdej branży. Najlepszym sposobem na sprawdzenie, czy AdWords będzie opłacalny dla Twojej firmy, jest wypróbowanie.

Jeśli nie masz pewności, jak założyć konto i jak korzystać z AdWords, ten przewodnik pomoże Ci to zrobić. Czytaj.
Przygotowanie do PPC

Reklama Pay Per Click jest potężnym narzędziem, ale tylko wtedy, gdy jest używana mądrze. Zanim zaczniesz tworzyć konto AdWords, musisz ustalić swoje cele. Podczas gdy „większa sprzedaż” może wydawać się świetnym celem, reklama internetowa będzie wymagała bardziej precyzyjnego określenia.


Jest bardzo mało prawdopodobne, aby ktoś odwiedzający Twoją witrynę po raz pierwszy dokonał zakupu. Sprzedaż online jest bardziej zależna od nawiązywania i pielęgnowania relacji zaufania z konsumentem. Z tego powodu firma może mieć wiele celów korzystania z AdWords. Jak na przykład:

    Generowanie sprzedaży
    Rejestracje
    Rejestracja przez e-mail
    Generowanie potencjalnych klientów
    Zwiększenie świadomości marki i wartości wycofania

Chociaż posiadanie więcej niż jednego celu jest w porządku, pamiętaj, że będziesz musiał prowadzić różne kampanie, aby osiągnąć różne cele (więcej na ten temat później). Oprócz określenia celu istnieje jeszcze jedna bardzo ważna przesłanka reklamowa w AdWords, która ma stronę docelową.


Strona docelowa to adres URL lub strona internetowa, na której użytkownik „ląduje” po kliknięciu reklamy. Strona docelowa to niezależna strona, inna niż główna strona internetowa, zaprojektowana tak, aby koncentrować się na konkretnym celu. Świetna strona docelowa ma kluczowe znaczenie dla powodzenia Twojej kampanii AdWords. Dobrze zaprojektowana i zoptymalizowana strona docelowa pomoże przekształcić odwiedzających w potencjalnych klientów, a nawet klientów.

 


Zakładanie konta Google AdWords

Zarejestruj się

Wystarczy wejść na stronę Google AdWords i założyć konto Google. Jeśli nie masz konta Google, musisz je utworzyć. Nie martw się, nie powinno to zająć więcej niż kilka minut.


Po wprowadzeniu niezbędnych informacji przejdziesz na następną stronę, aby utworzyć pierwszą kampanię. Tutaj możesz wybrać budżet, docelową grupę odbiorców, ustalić stawki i napisać tekst reklamy.

 

Ustaw swój budżet

Jak widać, określenie budżetu jest najważniejszym zadaniem na liście. Określenie dziennego budżetu zapewni, że nigdy nie przekroczysz limitów wydatków. Najlepszym sposobem na obliczenie dziennego budżetu jest najpierw zrozumienie liczby odwiedzających, którą strona docelowa może przekonwertować na klientów. Jeśli dopiero zaczynasz, możesz pracować ze średnimi.

 

Według WordStream średni współczynnik konwersji dla różnych branż wynosi 2,35%. Oznacza to, że średnio tylko 2,35% użytkowników podejmuje pożądane działanie po kliknięciu reklamy. Biorąc pod uwagę średni współczynnik konwersji dla Twojej branży, możesz dowiedzieć się, ile chcesz wydać na każdego odwiedzającego. Jest to również określane jako koszt pozyskania (CPA).

Po wybraniu żądanej waluty i budżetu kliknij przycisk Zapisz i przejdź do następnego kroku.

 

Wybierz grupę docelową

W tym kroku możesz określić położenie geograficzne odbiorców docelowych. Ta funkcja zapewnia wyświetlanie reklamy tylko użytkownikom przeprowadzającym wyszukiwanie przy użyciu słów kluczowych, o które licytujesz (więcej na ten temat później) i którzy są obecni w określonej przez Ciebie lokalizacji geograficznej.

 

Korzystając z opcji wyszukiwania zaawansowanego, uzyskujesz dostęp do „kierowania na promień”. Kierowanie na promień pozwala na wybranie określonego promienia z kodu pocztowego. W zależności od charakteru firmy możesz kierować reklamy na całe kraje lub tylko miasta, jeśli sprzedajesz coś lokalnie. Możesz nawet ustawić różne dostosowania stawek dla celów w promieniu. Na przykład, być może chcesz licytować wyżej w promieniu 10 km, ale niżej w promieniu 30 km.

 


Wybierz sieć

Następnym krokiem jest wybór między Siecią wyszukiwania Google a Siecią reklamową. Sieć wyszukiwania umieszcza reklamy na Google SERP, podczas gdy sieć reklamowa wyświetla Twoją reklamę w dowolnej witrynie, która wyświetla reklamy.


Dla początkujących i małych firm zaleca się skorzystanie z sieci wyszukiwania, ponieważ wyświetla reklamy użytkownikom, którzy szukają słów kluczowych związanych z Twoją firmą. Reklamy displayowe mogą być świetne do budowania marki, retargetingu i generalnie mają znacznie niższy CPC. Ale nie są one również tak ukierunkowane na zapytania.

 

Wybierz słowa kluczowe

Słowa kluczowe to wyszukiwane hasła lub frazy, które użytkownik wpisuje w polu wyszukiwania Google podczas wyszukiwania. Google pozwala wybrać około 15-20 słów kluczowych, które mogą powodować wyświetlanie Twojej reklamy w SERP. Nie martw się, zawsze możesz później dodać więcej słów kluczowych.

 

Zaleca się wybranie kilku słów kluczowych, które z pewnością przyniosą rezultaty, zamiast wybierania 20, które mogą okazać się trafne. Powiedziawszy to, zwróć również uwagę na liczbę wyszukiwań wybranych słów kluczowych. Wybór słowa kluczowego o liczbie operacji wyszukiwania 450 000 może wydawać się kuszący, ale może nie być najlepszym pomysłem.

Jak wspomniano wcześniej, AdWords działa w systemie licytacji. Stawki za słowa kluczowe o dużej liczbie wyszukiwań są zwykle bardzo drogie. Wybór większej liczby słów kluczowych lub słów kluczowych o dużej liczbie wyszukiwań może okazać się kosztowną sprawą.

Kontroluj koszty, wybierając kilka trafnych słów kluczowych o umiarkowanej liczbie wyszukiwań.

 

Typy słów kluczowych i określanie właściwego „dopasowanie słowa kluczowego”

Istnieją cztery typy dopasowania słów kluczowych, które określają sposób wyświetlania reklamy.

Dopasowanie przybliżone: Dopasowanie przybliżone jest ustawieniem domyślnym w AdWords. Według Google „umożliwia wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania podobnych wyrażeń i odpowiednich odmian, w tym synonimów, form liczby pojedynczej i mnogiej, możliwych błędów ortograficznych, rdzeni”.

Dopasowanie przybliżone pozwala dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. Ponieważ jednak dopasowanie przybliżone wyświetla również reklamy dla synonimów i jednej części słów kluczowych, reklama może być wyświetlana w wielu nietrafnych wynikach wyszukiwania.

Na przykład możesz kierować reklamy na „wyśmienitą restaurację w Manchesterze”, używając dopasowania przybliżonego, Twoja reklama może się również wyświetlać w wynikach wyszukiwania „pizza w Manchesterze”.

Modyfikator dopasowania przybliżonego: Modyfikator dopasowania przybliżonego zapewnia większą kontrolę. Po prostu dodając „+” przed terminem, możesz zablokować go na miejscu. Tylko wtedy, gdy wyszukiwane hasło zawiera wyrażenia lub słowa po „+”, reklama pojawi się w wynikach.

Na przykład, jeśli licytujesz „+ wyśmienita kuchnia Manchester”, Twój wynik nigdy nie będzie wyświetlany dla wyszukiwanych terminów, takich jak „pizza w Manchesterze”.

Dopasowanie do wyrażenia: Dopasowanie do wyrażenia zapewnia jeszcze większą kontrolę właścicielom firm. Po wybraniu dopasowania do wyrażenia reklama jest wyświetlana tylko w wynikach wyszukiwania wyszukiwanych haseł w tej samej kolejności, co wybrane słowo kluczowe.

Oznacza to, że jeśli wybierzesz „wyśmienitą kuchnię Manchester”, Twoja reklama nie będzie wyświetlana dla „wyśmienita jadalnia Manchester”. Aby określić dopasowanie do wyrażenia, po prostu umieść słowa kluczowe między cytatami.

Dopasowanie ścisłe: jak sama nazwa wskazuje, ta opcja zapewni wyświetlanie reklamy tylko wtedy, gdy ktoś będzie wyszukiwał za pomocą wyszukiwanego hasła identycznego z wybranymi słowami kluczowymi.

Jeśli wybrałeś dopasowanie ścisłe, a Twoim słowem kluczowym jest „wyśmienita restauracja w Manchesterze”, reklama nie pojawi się nawet w przypadku wyszukiwanych haseł, takich jak „najlepsze restauracje z wyśmienitą kuchnią w Manchesterze”.

Aby określić dokładne dopasowanie, umieść nawiasy wokół wybranych słów kluczowych. (Przykład: [wyśmienita kuchnia w Manchesterze]) Wskazówka: Korzystanie z dopasowania ścisłego może być bezpiecznym i wolniejszym sposobem na skalowanie naszych kampanii już na początku.

Wykluczające słowa kluczowe: wykluczające słowa kluczowe to warunki, które pomagają zapewnić, że reklama nie będzie wyświetlana nietrafnym odbiorcom. Ta funkcja AdWords jest przydatna, jeśli masz produkt / usługę, która może współdzielić słowa kluczowe z czymś niezwiązanym.

 

Ustaw swoją ofertę

Jak wspomniano wcześniej, AdWords stosuje model licytacji. Stawka to kwota, którą jesteś skłonny zapłacić za każdą osobę, która kliknie Twoją reklamę. Jeśli Ty i Twój konkurent licytujecie to samo słowo kluczowe i jesteście gotowi zapłacić więcej za kliknięcie, reklama będzie wyświetlana wyżej niż ich.

Jak widać, masz dwie opcje. Ten pierwszy pozwala Google ustawić wysokość stawki, aby zmaksymalizować zwrot z budżetu. Jeśli wolisz ustawić stawkę ręcznie, zalecamy przeprowadzenie badań za pomocą Narzędzia planowania słów kluczowych Google.

Jeśli dopiero zaczynasz, możesz zacząć od automatycznych ofert, dopóki nie zapoznasz się z systemem AdWords. Jednak ręczne ustalanie stawek może zwykle być bardziej opłacalne.

 

Napisz swoje ogłoszenie

Napisanie reklamy jest prawdopodobnie najważniejszą częścią tego procesu. Sugerujemy, abyś zastanowił się nad tym i sprawił, że będzie naprawdę atrakcyjny. Twoja wiadomość powinna jasno komunikować Twoją ofertę w taki sposób, aby przekonać użytkownika do kliknięcia Twojej reklamy i odwiedzenia Twojej witryny. Oto kilka wskazówek na początek:
Najlepsze praktyki Copywriting

    Krótko mówiąc: nie ma dużo miejsca na tekst. Więc trzymaj swoją wiadomość do rzeczy.
    Nagłówek jest kluczowy: nagłówek reklamy jest pierwszą rzeczą, z którą użytkownik się zetknie. Upewnij się, że wzywa je i przekonuje do kliknięcia reklamy.
    Jasne wezwanie do działania: wyraźne wezwanie do działania informuje użytkownika, co chcesz, aby zrobił.

 

Reklamy:

Nagłówki: AdWords pozwala na umieszczenie maksymalnie dwóch nagłówków w reklamie, z których każdy może zawierać 30 znaków. Upewnij się, że mądrze korzystasz z tej ograniczonej przestrzeni. Ponadto zaleca się umieszczanie co najmniej jednego z wybranych słów kluczowych w nagłówkach.
Opis: Przestrzeń opisu ma 80 znaków. Użyj go, aby wyraźnie przekazać swoją wiadomość użytkownikowi. Jeśli to możliwe, dołącz do tej sekcji wszelkie oferty lub rabaty, aby zapewnić kliknięcie reklamy przez użytkownika. Dodatkowo potrójnie sprawdź błędy ortograficzne i gramatyczne.

 

Utwórz swoją reklamę

Po zakończeniu pisania reklamy kliknij przycisk „zapisz” i przejdź do ostatniego kroku procesu. W tej sekcji Google zapyta o informacje o Twojej firmie i informacje dotyczące płatności. Opłata zostanie naliczona po wyczerpaniu ustawionego budżetu lub 30 dni później, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

 

Uruchamianie wielu reklam

Jak wspomniano wcześniej, zaleca się wyświetlanie wielu reklam, aby skupić się na różnych celach. Można to łatwo zrobić, uruchamiając wiele kampanii jednocześnie. Następnie możesz dowiedzieć się, które najlepiej przynoszą konwersję dla Twojej firmy.

Każda kampania będzie się składać z kilku grup reklam. Każda grupa reklam będzie składać się z podobnych słów kluczowych, a strony docelowe będą miały podobny motyw. Na przykład w przypadku sklepu z urządzeniami elektronicznymi grupa reklam może być przeznaczona dla telewizorów, a inna dla lodówek.

Obie grupy reklam można jednak uwzględnić w tej samej kampanii. Grupy reklam w jednej kampanii będą miały ten sam budżet i ustawienia kierowania na lokalizację i urządzenie. Jeśli chcesz kierować reklamy na wiele lokalizacji lub urządzeń, musisz utworzyć osobne kampanie.


Ocena kampanii

Jak wspomniano wcześniej, jedną z największych zalet korzystania z AdWords są jego możliwości śledzenia. Korzystając z nich, będziesz w stanie ustalić, czy właśnie utworzona reklama jest skuteczna.

W tym celu pierwszym krokiem jest wybranie źródła konwersji. W przypadku małych firm dwa najczęściej stosowane obszary konwersji to:

Witryny: gdy klient kliknie reklamę, odwiedza stronę docelową i wykonuje żądane działanie.
Telefony: gdy użytkownik telefonu komórkowego dzwoni na numer telefonu wymieniony w reklamie lub klikając przycisk połączenia na stronie internetowej lub stronie docelowej.

 

 

Wynik Jakości Google

Google śledzi również skuteczność Twoich reklam i wykorzystuje te informacje do ustalenia, gdzie reklama będzie wyświetlana na stronie wyników wyszukiwania. Wykorzystując następujące czynniki jako odniesienie, Google przypisuje Wynik Jakości (QS) do każdego słowa kluczowego:

    Trafność strony docelowej: trafność słowa kluczowego w stosunku do treści obecnych na stronie docelowej.
    Oczekiwany współczynnik klikalności: prawdopodobieństwo kliknięcia reklamy przez użytkownika po wyszukaniu słowa kluczowego.
    Trafność reklamy: trafność reklamy dla słowa kluczowego.

Sprawdź wynik jakości słów kluczowych, dodając kolumnę „Wynik jakości” na karcie słów kluczowych na koncie AdWords.

 

Komentarze:

Aby dodać komentarz zaloguj się na swoje konto

 

Szanowna Internautko, Szanowny Internauto,


Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych. Jeżeli klikniesz przycisk „chcę korzystać z serwisu i wyrażam zgodę” lub zamkniesz to okno, to wyrazisz zgodę na przetwarzanie przez Firmy-Katalog.pl i jej Zaufanych Partnerów Twoich danych
osobowych zapisywanych w plikach cookies lub za pomocą podobnej technologii w celach marketingowych (w tym poprzez profilowanie i analizowanie) podmiotów innych niż https://firmy-katalog.pl/, obejmujących w szczególności wyświetlanie spersonalizowanych reklam w naszej platformie ogłoszeniowej.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Zgodę możesz w każdym momencie wycofać lub ponownie wyrazić na stronie Dopasowanie reklam. Pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej. Więcej informacji związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdą Państwo w naszej Polityce Prywatności. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych zawartych w plikach cookie w ww. celu, jest zgoda użytkownika na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez zaznaczanie powyższego okienka (art. 6 ust. 1 lit. a pltk). Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce Prywatności.

Chcę korzystać z serwisu i wyrażam zgodę